ترندهاي تبليغات نيتيو در سال ۲۰۲۰

با ظهور و گسترش اينترنت، استفاده از تبليغات سنتي كمتر شد و تبليغ‌كنندگان به استفاده از فضاي آنلاين روي آوردند و مصرف‌كنندگان نيز از اين شرايط استقبال كردند و استارت‌اپ‌ها بودجه خود را به كمپين‌هاي تبليغاتي اختصاص دادند. با توجه به اين شرايط هزينه تبليغات نمايشي با رشد فزاينده‌اي روبه‌رو شد.

 

علت آن‌كه تبليغات نيتيو با اقبال مشتريان روبه‌رو شده مشخص است؛ چون عملكرد خوبي دارد. اما با توجه به اين‌كه انسان‌ها تنها ۳۰٪ از آنچه مشاهده مي‌كنند را به خاطر مي‌سپارند، مهم است تبليغي توليد كنيد كه توجه مخاطب را تا حدي جلب كند كه بر روي آن كليك نمايد.

 

در مطلب پيش رو، شما را با ترندهاي تبليغات نيتيو در سال ۲۰۲۰ آشنا مي‌كنيم تا با الهام گرفتن از آن‌ها كار تبليغاتي خود را در سال جاري با ديدگاه گسترده‌تري انجام دهيد.

 

 

 

ترندهاي تبليغات نيتيو


اگر مي‌خواهيد تبليغات شما در يك پلتفرم تبليغات نيتيو منحصربه‌فرد باشد نياز داريد كه ترندها و بهترين نمونه‌هاي تبليغات نيتيو را زير نظر داشته و بررسي كنيد. براي آشنايي با آمار برجسته‌ترين تبليغات نيتيو در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ با اين مطلب همراه شويد.

 

 

 

۱. ابزار و رسانه تبليغات

در سال ۲۰۲۰ تبليغات نيتيو بيشتر به صورت برنامه‌محور و متكي به موبايل درآمد و به اين ترتيب بيش از پيش گسترش يافت. بسياري از برندها و آژانس‌هاي خوب تبليغاتي از اين روش تبليغاتي استفاده كردند و در پايان سال ۲۰۲۰، تبليغ‌كنندگان حدود دو سوم از بودجه خود را به تبليغات نيتيو اختصاص دادند.

 

۲. نقش كليدي زمينه

سايتي كه كمپين تبليغاتي نيتيو خود را بر روي آن اجرا مي‌كنيد، در ايجاد ميزان تعامل تاثيرگذار است. بنابراين بايد در انتخاب آن دقت كنيد تا تبليغ شما در زمينه مرتبط و مناسب قرار بگيرد. زيرا همانطور كه مي‌دانيد تبليغات نيتيو يا همسان، به شكل زمينه سايتي كه در آن قرار دارند درمي‌آيند. از همين رو متن و زمينه، نقشي كليدي را بازي مي‌كنند. براي ديده شدن نام تجاري خود بايد اين موضوع را در نظر بگيريد.

ممكن است سايت‌هاي مختلفي براي KPI شما مناسب باشند، به همين دليل بايد بسيار زياد تست و آزمايش انجام دهيد تا بتوانيد در نهايت تعدادي سايت را براي هدف خود انتخاب كنيد كه قدرت برند ناشر به اندازه عملكرد شما خوب باشد.

 

۳. رفع نياز با تبليغات نيتيو

طبق تحقيقات در زمينه بازاريابي محتوا، درصد بيشتري از مصرف‌كنندگان ترجيح مي‌دهند به جاي شيوه‌هاي تبليغات سنتي، از طريق محتوا درباره محصول يا خدمات اطلاعات كسب كنند. اين موضوع به تبليغ‌كنندگان فضايي مي‌دهد كه به‌جاي ايجاد مزاحمت براي مخاطب، تبليغاتي بسازند كه خلاقانه و آموزنده باشد و اطلاعات را به شيوه‌اي جذاب و مفيد به مخاطب ارائه دهد.

 

۴. اهميت ويدئو در آينده

در سال ۲۰۲۰، هزينه پرداخت شده براي تبليغات ويدئويي ديجيتال روز به روز بيشتر شده و به سرعت از تبليغات جستجو و نمايشي پيشي گرفته است. اين افزايش سريع نشان مي‌دهد ايجاد و توسعه يك استراتژي قوي ويدئويي نيتيو اكنون بيش از هر زمان ديگري اهميت دارد. پس بايد هرچه زودتر دست به‌كار شويد و مراحل آزمايش و بهينه‌سازي را انجام دهيد.

 

۵. اهميت تعامل

درصد زيادي از بازاريابان، بازاريابي تعاملي را بسيار موثر مي‌دانند. دليل اين امر، نقش پررنگ تجربه شخصي‌سازي شده در محتواي تعاملي است. مزيت بزرگ بعدي در محتواي تعاملي مناسب بودن آن براي به‌اشتراك‌گذاري در رسانه‌هاي اجتماعي و در بين دوستان و آشنايان است. محتواي تعاملي جذاب است و اگر به درستي انجام شود، مي‌تواند منجر به تبليغات دهان به دهان گردد.

 

۶. هدف‌گذاري ويژه

با پيشرفت تبليغات ديجيتال، قابليت‌هاي هدف‌گيري نيز تكامل يافته و متخصصان اين امر، از قابليت‌هاي هدف قرار دادن به عنوان مورد متمايز كننده در انتخاب پلتفرم مناسب تبليغات نيتيو نام مي‌برند. اين قابليت يعني مي‌توان مخاطبان را بر اساس زمان، تاريخ، قصد خريد و خيلي موارد ديگر كه ابزار پيشرفته بازاريابي فراهم آورده مورد هدف قرار داد. ضروري است كه شيوه‌هاي اين هدف‌گذاري را ياد بگيريد و در برنامه خود قرار دهيد.


۷. هنر ريتارگتينگ

هدف‌گذاري ويژه تنها نوع هدف‌گذاري نيست كه در سال ۲۰۲۰ افزايش يافت. ريتارگتينگ يا هدف‌گيري مجدد هم بسيار پركاربرد شد. ريتارگتينگ يعني مورد هدف قرار دادن كساني كه پيش از اين به محصولات شما توجه يا علاقه نشان داده‌اند و از همين رو، احتمال تبديل شدن آن‌ها بيشتر است. از هر ۴ مشتري، ۳ نفر جذب تبليغات مجدد مي‌شوند. تبليغات ريتارگتينگ احتمال كليك را در تبليغات نمايشي ۷۶٪ بالا مي‌برد. پس تلاش كنيد به‌طور موثر مورد توجه قرار بگيريد.

 

۸. تغيير رنگ‌ها

شايد برايتان جالب باشد اما از تصاوير سياه و سفيد استفاده كنيد و نتيجه را ببينيد. از نظر روانشناسي، انسان از تكرار خسته مي‌شود. اين موضوع در مورد رنگ‌ها هم صادق است. وقتي مخاطب هميشه تصاوير رنگي ببيند، يك تصوير سياه و سفيد توجهش را بيشتر جلب مي‌كند. گفته مي‌شود اين كار مي‌تواند نرخ كليك (CTR) را تا ۴۷٪ افزايش دهد. پس ارزش امتحان كردن دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.