۱۰ منبع و ابزار رايگان براي ساخت محتواي بصري جذاب براي سايت

اگر دو محتوا در برابر شما قرار دهند كه يكي با تصوير و ديگري بدون تصوير باشد و از شما بخواهند يكي از آن‌ها را انتخاب كنيد، آيا مطلبي كه حاوي تصوير باشد را بيشتر نمي‌پسنديد؟ به‌طور حتم همينطور است. تصاوير به نوشتار روح مي‌بخشند. شكي در اين نيست كه براي رشد و بهتر ديده شدن محتوايي كه منتشر مي‌كنيد به تصاوير خوب نياز داريد. اما مساله اينجاست كه چطور بايد با روش‌هايي مقرون‌به‌صرفه و بدون دردسر به آن دست پيدا كنيد؟ اهميت ابزار و منابع رايگان در اين‌جا آشكار مي‌شود. خوشبختانه براي ناشراني كه نياز دارند پست‌هاي بلاگ خود را با كمك تصاوير، ويدئوها و گيف‌ها (GIF) تقويت كنند، در سراسر وب ابزار فراواني وجود دارد.

 

در اين مطلب، اهميت وجود تصاوير براي سايت رو به رشد شما شرح داده مي‌شود  و ۱۰ منبع و ابزار رايگان براي اين كار كه مي‌توانيد هم‌اكنون استفاده از آن‌ها را شروع كنيد، معرفي خواهند شد.


دليل اهميت تصاوير در مطالب

محتواي متني مي‌تواند خواننده را سرگرم كند و يا چيزي را به او آموزش دهد، محتواي تصويري نيز مي‌تواند همين كار را انجام دهد با اين مزيت كه محتواي تصويري مي‌تواند چشمگيرتر باشد، توجه خواننده را بيشتر جلب كند و به اشتراك‌گذاري آن نيز آسان‌تر است.

 

با توجه به رسانه‌هاي اجتماعي مي‌توان گفت خواندن ۲۰۰ تا ۲۵۰ كلمه حدود ۶۰ ثانيه زمان مي‌برد اما براي بررسي يك تصوير تنها به يك دهم ثانيه زمان نياز است. نرخ كليك در وب‌سايت‌هايي كه حاوي تصاوير هستند، ۴۷٪ بيشتر از آن‌هايي است كه تصوير ندارند.

 

هاب‌اسپات مي‌گويد بيشترين محتوايي كه مشتريان انتظار دارند از برندها ببينند ويدئوها، خبرنامه‌ها و تصاوير اجتماعي است. و با توجه به آمار سيسكو، تا پايان سال ۲۰۲۱ ويدئوها ۸۲٪ از ترافيك جهاني اينترنت را تسخير مي‌كنند.

 

تصاوير فقط جنبه جلب توجه ندارند، آن‌ها ابزار قدرتمندي در بهينه‌سازي تعامل مخاطبان با محتوا هستند.

 

 

 

۱۰ منبع و ابزار رايگان براي ساخت تصاوير جذاب

از اين ۱۰ ابزار رايگان براي ساختن تصاويري استفاده كنيد كه مخاطبان را به وب‌سايت شما جذب كرده و آن‌ها را در سايت نگه مي‌دارد.


۱. Canva

Canva يكي از مشهورترين پلتفرم‌هاي رايگان طراحي است كه امكان ايجاد انواع طرح‌هاي گرافيكي در آن فراهم است. از اينفوگرافيك‌‌ها و اسلايدهاي معرفي يوتيوب تا خبرنامه‌هاي ايميل و بنرهاي وب‌سايت تمپليت‌هاي آماده در اين سايت موجود است كه مي‌توانيد از ميان آن‌ها انتخاب كنيد. حتي مي‌توانيد از آرشيو اين سايت تصاوير آماده انتخاب كنيد.

 

۲. Piktochart

پلتفرم طراحي مشترك Piktochart به شما امكان مي‌دهد با اعضاي تيم در زمينه ساخت طرح‌هاي مورد نياز برند، ارائه‌ها و گرافيك‌هاي اجتماعي همراه شويد. آن‌ها حتي به‌طور ويژه براي بازاريابي برندها، منابع انساني، بهداشت و درمان و امور مالي طرح‌ها و راه‌حل‌هايي ارائه مي‌دهند.

 

۳. Adobe Spark

Adobe Spark منبع رايگاني براي ايجاد گرافيك‌هايي چشمگير با كيفيت بالا، صفحات وب و ويدئوهاي چند دقيقه‌اي است. پلتفرم‌هاي Spark در قالب اپليكيشن‌هاي آيفون و اندرويد نيز در دسترس هستند؛ بنابراين مي‌توانيد به وسيله دستگاه‌هاي تلفن همراه خود نيز تصوير بسازيد و اديت كنيد.

 

۴. PicMonkey

PicMonkey ابزاري براي ويرايش تصوير، طراحي گرافيك و كلاژ است كه باعث تقويت خلاقيت‌هاي شما در ساخت تصاوير مي‌شود. اين پلتفرم بيش از ۸ هزار گرافيك مختلف، صدها فونت، هزاران تمپليت و ميليون‌ها تصوير براي سفارشي‌سازي خلاقيت‌هاي ديجيتالي شما ارائه مي‌دهد.

 

۵. Animoto

Animoto يك پلتفرم ساخت ويدئو است كه به وسيله يك سيستم ساده (drag & drop) امكان ساخت ويدئوهاي كوچك و انيميشن را براي همه فراهم مي‌كند. كافي است يك تمپليت استوري‌بورد انتخاب كرده و تصاوير و كليپ‌ها را به آن اضافه كنيد. سپس آن را با علائم مرتبط با برند خود شخصي‌سازي كرده و ويدئو را با ديگران به اشتراك بگذاريد.

 

۶. Pixlr

 Pixlr يك ويرايشگر تصويرِ الهام‌گرفته از فوتوشاپ است كه با استفاده از ابزار مجهز به هوش مصنوعي به شما كمك مي‌كند ويرايش‌هاي حرفه‌اي انجام دهيد. Pixlr با فرمت‌هاي مختلف فايل نظير PSD، JPEG، WebP و PNG سازگار است.

 

۷. Lumen5

Lumen5 يك ابزار اجتماعي ساخت ويدئو است كه مي‌تواند تصاوير و عناصر شنيداري موجود شما را به ويدئوهايي جالب و جذاب تبديل كند. اگر در ابتداي اين راه هستيد، مي‌توانيد از آرشيو رسانه‌هاي موجود در Lumen5  از قبيل كليپ‌ها، تصاوير، موسيقي، فونت‌ها و تم‌هاي مختلف، در روايت داستاني خود كمك بگيريد.



۸. GIFها

با اين ابزار مي‌توانيد با كوتاه كردن و برش كليپ‌هاي ويدئويي، استفاده از انيميشن‌ها و زيرنويس‌ها و اضافه كردن فيلترها، GIF بسازيد. الگوريتم موجود در اين ابزار بهترين قسمت ويدئوي شما را پيدا مي‌كند و شما متوجه مي‌شويد كه براي ساختن محتواي تصويري خود بايد از كدام فريم‌ها استفاده كنيد.

 

۹. Visme

Visme پلتفرم ايجاد محتواي تصويري مبتني بر فضاي ذخيره‌سازي ابري (cloud) است كه براي كمك به كسب‌وكارها در طراحي ارائه‌ها، گرافيك‌ها و ويدئوها به صورت رايگان ساخته شده. چه تازه‌كار باشيد و چه يك طراح باتجربه، مي‌توانيد براي خلق، مديريت و اشتراك محتواي بصري خود از ابزار Visme استفاده كنيد.

 

۱۰. Venngage

Venngage يك سازنده اينفوگرافيك رايگان است كه به شما امكان مي‌دهد داده‌ها و اطلاعات خود را در سه مرحله آسان به گرافيك‌هاي روان و ملموس تبديل كنيد. فقط كافي است يك تمپليت اينفوگرافيك انتخاب كنيد و نمودارها، آيكون‌ها و متن را به آن اضافه نماييد. سپس طرح ساخته شده را به وسيله فونت‌ها و رنگ‌هاي مربوط به برند خود، شخصي‌سازي كنيد.

 

هنگام شروع ساخت محتواي بصري براي يك كسب‌وكار، دو اوليت اصلي وجود دارد: درآمدزايي و رشد جامعه مخاطبين مورد تعامل. در چنين موقعيتي، شما براي ساختن اينفوگرافيك‌هايي با كيفيت بالا فرصتِ زياد و يا براي پرداخت دستمزد يك فيلم‌ساز براي ساختن يك ويدئوي حرفه‌اي بازاريابي بودجه كافي نداريد. ابزار و منابع رايگان مي‌توانند در اين كار به شما كمك كنند. اين پلتفرم‌ها براي شما امكاناتي فراهم مي‌كنند كه وب‌سايت خود را با محتواي بصري جذاب و باكيفيت پر كنيد و به مخاطبان خود براي بازديد و به اشتراك گذاشتن اين محتواها با ديگران، انگيزه بدهيد. در اين صورت براي رسيدگي به مراحل مورد نياز ديگر در رشد و پيشرفت كسب‌وكار خود، فرصت كافي خواهيد داشت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.