۴ روش كه يك متخصص بازاريابي ديجيتال نبايد فراموش كند

اين روزها بسياري از دوستان پس از گذراندن يك يا دو دوره آموزش ديجيتال ماركتينگ به سرعت وارد بازار كار شده و مسئوليت واحدهاي ديجيتال ماركتينگ استارت آپ‌هاي مختلف را قبول مي‌كنند اما نكته اساسي اينجاست كه علم ماركتينگ به چند تكنيك و ابزار آنلاين خلاصه نمي‌شود و شما نبايد قبل از آموزش مباني و اصول تبليغات و بازاريابي در سمت مسئول بازاريابي ديجيتال ايفاي نقش كنيد و تنها پس از مطالعه عميق در زمينه اصول بازاريابي (مانند كتاب‌هاي فيليپ كاتلر) و هرم مازلو خواهيد ديد ابزارهاي بازاريابي آنلاين چقدر كاراتر خواهند بود.

 

نكته بعدي بهينه سازي كانورژن ريت وضع موجود (Conversion Rate Optimization)  CRO است كه طي آن شما پس از طي كردن يك پروسه طولاني بررسي اطلاعات و رفتار مشتريان، با مشاوره كارشناس تجربه مشتريان يا UX DESIGNER  نسبت به اصلاح وضع موجود و فرآيندهاي وبسايت يا اپليكيشن خود اقدام مي‌كنيد. بنابراين بهينه سازي تمامي شاخه‌هاي كسب و كار، يك پروسه هميشگي در بيزينس شما خواهد بود.

 

چهار روش كه يك متخصص بازاريابي ديجيتال نبايد فراموش كند

تبليغات نيتيو يا همسان

تبليغات كليكي و بنري يكي از ابتدايي‌ترين كانال‌هايي است كه توسط استارت‌آپها پياده سازي مي‌شود اما تبليغات نيتيو يا همسان با وجود اينكه نسل جديد تبليغات سي پي سي هستند و كانورژن ريت و اثربخشي بيشتري دارند، در بين شركت‌ها طرفدار كمتري دارند و اين در حاليست كه در كشورهاي ديگر با گذر از اين مرحله به سراغ تركيب ريماركتينگ در تبليغات كليكي رفته‌اند.


افيليت ماركتينگ

همكاري در فروش، بازاريابي مشاركتي يا  بازاريابي افيليت يكي از كانال‌هاي فروش اصلي سايتهايي مانند آمازون است و طي آن شما ميتوانيد براساس يك معيار مشخص پرداخت داشته باشيد.

 

بطور مثال شما ميتوانيد به ازاي هر ثبت نام يا خريد يك مبلغ يا درصد مشخص به شركت تبليغ كننده پرداخت كنيد تا در يك قرارداد برد برد همكاري بلند مدتي داشته باشيد.



B2B يا همكاري بيزينس تو بيزينس

روش ديگري كه شركت‌هاي موفق بسيار در آن حرفه‌اي و هدفمند عمل ميكنند بازاريابي و همكاري متقابل است. بطور مثال اخيرا لوفتهانزا و وبسايت علي بابا به دليل داشتن اهداف سازماني و بازارهدف مشترك، با راه اندازي يك كمپين انگيزشي در انجام تبليغات و اطلاع رساني همكاري موفقي داشتند و شما هم با بررسي و مذاكره با ديگر شركتها مي‌توانيد راهكارهاي مختلفي در اين زمينه پياده سازي كنيد.

 

از نمونه هايي كه در اين بخش رواج زيادي دارد ميتوان به تبليغات ايميلي مشترك، پوش نوتيفيكيشن، تبليغات شبكه‌هاي اجتماعي و ارائه محصول بصورت هديه در قالب همكاري دو يا چند طرفه و پارتنرشيپ نام برد.


بازاريابي اتوماسيوني و ECRM

روش هوشمندانه بعدي پياده سازي الگوريتم و چرخه‌هاي مختلف هدفمند و مناسبتي در شاخه‌هاي مختلف پلن ماركتينگ است. يك مدير ديجيتال ماركتينگ ميبايست براي هر بازديدكننده و اطلاعات دريافتي(مانند مشخصات فردي و سبد خريد و صفحات بازديد شده) برنامه مشخص داشته باشد و از ابزارهايي مانند ايميل، اس ام اس و پوش نوتيفيكيشن بصورت كاملا شخصي سازي شده بهره ببرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.