تبليغات پرداخت به ازاي اكشن (CPA) چيست؟

امروزه تبليغات به يكي از روش‌هاي موثر براي كسب درآمد تبديل شده و يكي از عوامل مهم موفقيت شما در بين ساير رقبا است.  تبديل شده است و شركت‌ها هزينه‌هاي هنگفتي براي اينكار در نظر مي‌گيرند تا از رقابت با شركت‌هاي رقيب عقب نمانند. لازمه پيروزي در اين رقابت، مشاركت و تعامل مشتريان شما بعد از نصب اوليه اپليكيشن شما است. شما مي‌توانيد با استفاده از تبليغات مشتريان خود را ترغيب كنيد تا بعد از نصب اپليكيشن همچنان ارتباط خود را با كسب‌وكار شما حفظ كنند. تبليغات انواع مختلفي دارند كه يكي از محبوب‌ترين آن‌ها تبليغات ديجيتال و يا آنلاين است. آنچه در ادامه آمده به شما كمك خواهد كرد تا درك بهتري از تبليغات پرداخت به ازاي اكشن يا همان CPA كه از مدل‌هاي تبليغات ديجيتال است، به دست آوريد و استفاده‌ بهينه‌تري از آن در كسب‌وكارتان داشته باشيد.

 

مخفف واژه CPA عبارت «غير مجاز مي باشدt Per Action» و به معني هزينه‌ به ازاي اكشن (انجام يك فعاليت توسط كاربر) است.  CPA كه يكي روش‌هاي تبليغات به منظور جذب مشتريان جديد است. در اين مدل تبليغات، تبليغ‌دهنده تنها بابت نمايش تبليغ به كاربراني كه جذب و پس از آن اكشن خاصي را درون اپ انجام داده‌اند، پرداخت خواهد داشت.

 

مزاياي تبليغات CPA

مراحل مدل تبليغاتي CPA مي‌تواند بسيار هدفمندتر از ديگر مدل‌هاي تبليغات آنلاين باشد.

ريسك كمتر نسبت به برخي ديگر از مدل‌هاي تبليغات آنلاين.  در اين مدل تبليغات به ازاي هر عمل، تبليغ‌كننده مبلغي دريافت مي‌نمايد.

رديابي كمپين و محاسبه ميزان در كمپين‌هاي تبليغاتي CPA آسان‌تر است.

CPA به تبليغ‌دهندگان آزادي عمل مي‌بخشد.

 ارزش طول عمر مشترياني كه از اين طريق جذب مي‌شوند بيشتر است زيرا در طول زمان با اپليكيشن شما تعامل خواهند داشت.

اگر مخاطب درست هدف گرفته شود و بر آنها نظارت شود، امكان جذب كاربران به مراتب وفادارتر و با كيفيت‌تري فراهم خواهد بود كه كسب درآمد از آن‌ها ساده‌تر از ديگران است.

مدل پرداخت CPA كه با عنوان هزينه به ازاي مشاركت نيز شناخته مي‌شود، زيرا به كمك خروجي‌هاي آن مي‌توان ميزان مشاركت كاربران را اندازه‌گيري نمود.


در موارد بالا به برخي از مزاياي تبليغات CPA پرداختيم، اما بايد در نظر داشته باشيم كه اين مدل علي‌الرغم نقاط قوت فراوان خود، نقاط ضعفي هم مي‌تواند داشته باشد كه در ادامه به آنها مي‌پردازيم.

 

احتمال اينكه مصرف‌كننده براي اولين بار يك تبليغ را ببيند و بلافاصله كاري كه از او انتظار مي‌رود را انجام دهد، چندان زياد نيست. زيرا تبليغات در صورتي اثربخش خواهد بود كه به صورت متعدد توسط بازديدكنندگان آن مشاهده شود.

در مدل CPA  ممكن است تبليغ كننده ديگر نتواند مشتريان خود را دنبال كند و مخاطبان خود را در مقياس هاي بزرگتر آگاهي دهد.


نكاتي كه در اجراي تبليغات CPA بايد بدانيم


اكشن را به ازاي هدف خود تعيين كنيد

CPA به هزينه‌ جذب مشتريان و يا كمپين‌هايي گفته مي‌شود كه حاضرند پول پرداخت كنند؛ به اين ترتيب شما مي‌توانيد اكشن مورد نظر را بر اساس نياز‌ها و اهداف كسب‌و‌كار تعريف كنيد و همچنين از طريق آن تعاملات و مشاركت مشتريان با كسب‌وكار خود را نظارت كنيد و آن را افزايش دهيد.

 

تعيين مرحله و ميزان رشد كسب‌و‌كار

اينكه آيا كسب‌و‌كار شما در مرحله‌اي است كه كسب سود برايتان در اولويت‌ قرار مي‌گيرد؟ يا در مرحله‌اي قرار داريد كه مي‌توانيد از سود بگذريد و در عوض بهتر و بيشتر ديده شويد. تعريف دقيق اهداف و ريسك‌هاي موجود، نقشي اساسي دارند.

 

 ميزان بودجه بازاريابي

ميزان بودجه خود را در نظر بگيريد، اگر بودجه محدودي داريد نياز نيست كه تمامي آن را صرف تبليغات كنيد. شما مي‌توانيد در صورتي كه با محدوديت بودجه مواجه هستيد، آن را صرف هدف‌هاي ديگر كسب‌وكار خود كنيد و زماني كه بودجه شما افزايش پيدا كرد، كمپين‌هاي خود را گسترش دهيد.

 

انتخاب شبكه بازاريابي مناسب

سعي كنيد شبكه‌ي بازاريابي متناسب با نيازتان را انتخاب كنيد و طي قرارداد در مورد امور مالي، كانال‌هاي رسانه‌اي و … مورد نظر خود توضيح دهيد. انتخاب شبكه بازاريابي مناسب شما نقش مهمي در نزديك شدن به اهداف كسب‌وكار در مدت زمان كمتر دارد.


از مجري تبليغات‌ مناسب استفاده كنيد

روي كمپين يا كمپين‌هاي تبليغاتي خود نظارت داشته باشيد. بازاريابي مشاركتي، كمپين‌هاي تبليغات كليكي و بازاريابي محتوايي، نتايج متفاوتي دارند. با توجه به نوع كسب‌وكار و محصول خود بهترين مدل را براي كسب‌وكارتان انتخاب كنيد. استفاده از محبوب‌ترين كمپين‌ها ممكن است براي شما نتيجه متفاوتي بوجود آورد، پس مناسبترين كمپين براي كسب‌وكار خود را طي آزمون و خطا شناسايي و انتخاب كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.