PBN (9)سفر مشتري (Customer Journey)

ديجيتال ماركتينگ

PBN (9)سفر مشتري (Customer Journey)

آيا در كسب‌وكارتان به مسيري كه مشتري بايد از ابتداي آشنايي با برند شما تا خريد از شما طي كند، فكر كرده‌ايد؟ آيا تاكنون نقش كد تخفيف در خريدهاي موبايلي را بررسي كرده‌ايد؟ اين مسير در دنياي بازاريابي، سفر مشتري (Customer Journey) نام دارد. سفر مشتري به فرآيندي گفته مي‌شود كه كاربران طي مي‌كنند تا از وجود يك محصول يا خدمات تازه باخبر شوند و پس از ارزيابي، آن را خريداري كنند. اصلي‌ترين مراحل سفر مشتري، شامل ۳ مورد زير است:

 

آگاهي (Awareness)

توجه (Consideration)

تصميم (Decision)

كاربران در هر يك از مراحل، الگوي رفتاري خاصي دارند. توجه و آناليز سفر مشتري به شما كمك مي‌كند تا مناسب‌ترين استراتژي بازاريابي را در هر مرحله در نظر بگيريد. به عنوان مثال، شما هرگز نبايد براي كسي كه اصلا محصولتان را نمي‌شناسد و كسي كه تا مرز خريد از شما آمده، استراتژي يكساني را اجرا كنيد. اگر با اين مفهوم آشنايي نداريد، پيشنهاد مي‌كنيم پست كالج تپسل درباره قيف بازاريابي و سفر مشتري را مطالعه كنيد. در اين پست، قصد داريم درباره نقش تاثيرگذار كوپن و تخفيف در سفر مشتريان در موبايل صحبت كنيم.

كد تخفيف چه نقشي در سفر مشتري در موبايل دارد؟
بر اساس تحقيقات جديد گروه مشاوره BRP، اكثريت كاربران (۶۷٪) تمايل بيشتري به خريد از خرده‌فروشاني دارند كه تخفيف‌هاي موبايلي ارائه مي‌دهند. با وجود چنين آماري، تنها ۴۰ درصد از كسب‌وكارهاي خرده‌فروشي و برندها تاييد كرده‌اند كه كد تخفيف در خريدهاي موبايلي را به عنوان بخشي از خريدهاي درون اپليكيشن‌ موبايل در نظر گرفته‌اند.
استفاده از تلفن‌هاي هوشمند و متعاقباً اپليكيشن‌هاي موبايل روز به روز در حال افزايش است. امروزه اهميت وجود اپليكيشن‌هاي موبايل بر هيچ كسب‌وكاري پوشيده نيست. كاربر آنلاين امروزي به دنبال ساده‌ترين راه‌ها براي خريد آنلاين است و از آن‌جايي كه گوشي‌هاي موبايل همواره در دسترس هستند، بهترين شيوه استفاده از اپليكيشن‌هاي موبايل است. تحقيقات اين موسسه ثابت كرده است كه درصد خريدهاي موبايلي همچنان در حال رشد است؛ بر اساس اين مطالعه، ۴۱ درصد از مشتريان قصد دارند تناوب خريد از طريق موبايل و تبلت را افزايش دهند. با وجود چنين آمار قابل توجهي، تنها ۴۱% از خرده‌فروشان براي بهبود تجربه و سفر مشتري در موبايل برنامه‌ريزي كرده‌اند.

 

بسياري از مشتريان (۳۴٪) هنوز براي جستجوي قيمت‌ها از موبايل استفاده مي‌كنند،‌ در حالي كه ۲۸ درصد از مشتريان براي پيدا كردن پيشنهادها و تخفيف‌هاي ويژه از طريق موبايل سرچ مي‌كنند. بنابراين نمي‌توان نقش موثر كد تخفيف در خريدهاي موبايلي را ناديده گرفت.

 

صاحبان كسب‌وكارهاي خرده‌فروشي مي‌توانند با طراحي درست سفر مشتري و قابليت‌هاي موبايل‌محور، تجربه‌ خوبي را براي كاربران موبايلي ايجاد كنند تا اغلب مشترياني كه از طريق موبايل سرچ مي‌كنند، به سمت خريد هدايت شوند. 68% درصد از كسب‌وكارهاي خرده‌فروشي مي‌گويند موبايل‌وب براي مشتريان خود ايجاد كردند؛ در حالي‌كه تنها 47% از آن‌ها اپليكيشن موبايل براي كسب‌وكارشان ايجاد كردند.

توجه داشته باشيد حتي اگر خريدهاي نهايي كاربران در فروشگاه و به صورت حضوري انجام شود، تحقيقات نشان مي‌دهد كه وب/اپ موبايل در پروسه هدايت خريد مصرف‌كنندگان نقش بسيار مهمي دارند. تصوير زير نشان‌دهنده ميزان توجه صاحبان كسب‌وكارها به انواع قابليت‌هاي موبايلي است. سه دسته كلي در اين نمودار ارائه شده: ۱- قابليت‌هاي موبايلي كه به درستي اجرا شده، ۲- قابليت‌هاي موبايلي كه اجرا شده و نيازمند بهبود است، ۳- قابليت‌هاي موبايلي كه صاحبان كسب‌وكار قصد دارند طي 2 سال آينده اجرا كنند.
با افزايش استفاده مردم از موبايل و اپليكيشن‌هاي موبايل در سال‌هاي اخير شاهد پيشرفت‌هاي چشمگيري در زمينه تركيب فناوري‌هاي تازه براي هدايت بهتر مشتري در طول سفر مشتري هستيم. براي شناسايي مشتريان موبايلي كه به صورت فيزيكي وارد مغازه مي‌شوند، راه‌هايي وجود دارد. ۶۱% از خرده‌فروشان برنامه‌ريزي كردند كه به منظور كمك و هدايت كاربران موبايلي كه قصد خريد از فروشگاه‌ها دارند، از فناوري‌هاي تازه استفاده كنند اما فقط ۳۹% از مشتريان، موبايل را ابزاري براي شخصي‌سازي خريدهاي خود مي‌دانند.

سطوح مختلف آزمون تومر در ترکیه

آزمون تومر شامل چندین سطح از A1 تا C1 است و نمره کل شما در این آزمون، سطح دانش و شناخت شما از زبان ترکی و در واقع، سطح زبان ترکی شما را نشان می دهد. آموزشگاه زبان ترکی

دوره آموزشی زبان ترکی و آزمون تومر در هر سطح به دو بخش تقسیم می شود که شامل دو سطح مبتدی، دو سطح متوسط ​​و دو سطح پیشرفته است. بهترین آموزشگاه های کلاس زبان ترکی استانبولی

برنامه کلاس های آزمون تومر ترکیه و شرح وظایف زبان آموزان

هر سطح تومر در هشت هفته (دو ساعت) برگزار می شود، کلاس ها معمولاً در دو ساعت، صبح یا بعد از ظهر برگزار می شوند. داوطلبان این آزمون می توانند با شرکت در کلاس های زبان و دادن آزمون نهایی، نمره رسمی را کسب کنند.

در پایان هر سطح این آزمون زبان ترکی که شامل چهار مهارت اصلی شنیداری، خواندن، صحبت کردن، نوشتاری و همچنین مهارت های گرامر و درک مطلب است، دانشجویان از طریق ارزیابی عملکرد یا گذراندن یک امتحان نهایی توسط اساتید معتبر مورد سنجش قرار می گیرند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.