10 نكته براي افزايش نرخ تبديل صفحه فرود

ايميل‌هايي كه براي تبديل بازديدكننده به خريدار طراحي شده‌اند، معمولا دريافت‌كننده ايميل را به صفحه فرود سايت شما هدايت مي‌كنند كه در آنجا محتواي مفصل‌تر يا كالايي براي فروش به او ارائه مي‌شود. اگر در صفحه فرود يك محصول را مستقيم بفروشيد، از بازديدكنندگان بخواهيد يك مقاله رايگان را دانلود كنند يا يك وبينار يا برنامه نمايش محصول را تبليغ ‌كنيد، نرخ تبديل آن مي‌تواند از كمتر از 1 درصد تا بيش از 50 درصد متغير باشد. اين مقاله 10 نكته كليدي براي ساخت صفحه فرود ارائه مي‌دهد كه نرخ تبديل را به حداكثر مي‌رساند:

1. اول اعتبار ايجاد كنيد

مردم هميشه به تبليغات شك داشته‌اند و با گسترش افراد مشكوك و غير قابل‌اطمينان، نسبت به آنچه در فضاي آنلاين مي‌خوانند بدبين‌تر هم شده‌اند. تبليغ صفحه فرود شما بايد بلافاصله شك آن‌ها را برطرف كند. نمايش يك يا چند نكته «اعتبار ساز» در صفحه‌ فرود،‌ روش خوبي است. در بنر بالاي صفحه، لوگو و نام شركت را بگذاريد. داخل يا زير بنر، يك يا سه تاييديه ارزشمند را بالاي عنوان اصلي قرار دهيد. يك عنوان فرعي هم اضافه كنيد كه خلاصه‌اي از بيانيه ماموريت شركت باشد.

 

2. آدرس ايميل غير خريداران را هم بگيريد

براي گرفتن آدرس ايميل بازديدكنندگاني كه فقط روي صفحه فرود شما كليك مي‌كنند اما محصولي نمي‌خرند، چند روش وجود دارد. يك روش، باز شدن پنجره‌اي شامل يك تبليغ است كه در ازاي گرفتن آدرس ايميل افراد، اطلاعات يا دوره آموزشي آنلاين و رايگان به آن‌ها ارائه مي‌دهد. اين پنجره مي‌تواند پاپ‌آپ باشد و به‌محض ورود بازديدكننده به صفحه ظاهر شود يا پاپ‌آندر باشد و وقتي كاربر مي‌خواهد صفحه را بدون خريد محصول ترك كند، ظاهر شود. اگر بازديدكننده روي دستگاهش مسدود‌كننده پاپ‌آپ نصب كرده باشد، هيچ‌يك از اين پنجره‌ها براي او نمايش داده نمي‌شود. Floater پنجره‌اي است كه از بالا يا كنار وارد صفحه مي‌شود. ازآنجاكه فلوتر بخشي از كد HTML  سايت است، با نرم‌افزار مسدود‌كننده متوقف نمي‌شود.

 

3. از تاييديه‌هاي فراوان استفاده كنيد

تاييديه‌ها هم مانند مطالعات موردي و مقاله‌هاي ارائه‌شده در وب‌سايت، اعتبار ايجاد كرده و بر شك و ترديدها غلبه مي‌كنند. اگر مشتريان را به يك رويداد زنده دعوت مي‌كنيد، از آن‌ها بپرسيد آيا دوست دارند يك تاييديه كوتاه ويديويي درباره آن ببينند يا نه؟ توليد اين ويديو را به يك فيلم‌بردار حرفه‌اي بسپاريد و آن را در سايت قرار دهيد. از بازديدكنندگان بخواهيد اگر مايل به شنيدن مطالب اين تاييديه هستند، ويديو را باز كنند، نه‌ اينكه ويديو خودبه‌خود پخش شود. هيچ‌كس ويديوهايي كه خودكار پخش مي‌شوند را دوست ندارد.

 

4. از فهرست‌هاي موردي استفاده كنيد

ويژگي‌ها و مزاياي اصلي محصول را در قالب فهرست موردي كوتاه و خوانا ارائه كنيد. خريداران آنلاين دوست دارند در ازاي پول خود مزاياي زيادي دريافت كنند. بنابراين هنگام فروش مستقيم محصول در صفحه فرود بايد به همه ويژگي‌ها و مزاياي مهم آن در قالب يك فهرست جامع و موردي اشاره كنيد. اگر با انتشار مقاله رايگان سعي در توليد علاقه‌مندان داريد، ديگر نيازي به فهرست طولاني مزايا و ويژگي‌ها نيست، اما تهيه فهرستي از محتوا و اطلاعات مقاله، تقاضاي دانلود مقاله را افزايش مي‌دهد.

 

5. با عنوان جذاب كنجكاوي مخاطب را برانگيزيد

اين عنوان بايد كنجكاوي را برانگيزد، وعده بزرگي بدهد يا به هر ترتيب توجه خواننده را جلب ‌كند تا به خواندن ادامه دهد. مثلا، عنوان يك صفحه فرود آموزش مشاوره املاك، وعده بزرگي به مخاطب مي‌دهد: «همين امروز مشاور املاك شويد و با روشي كه فقط تعداد كمي از آن اطلاع دارند، درآمد سالانه 100 هزار دلاري از شغل فوق‌العاده معاملات املاك كسب كنيد.»

 

6. از تبليغ تعاملي استفاده كنيد

بيشتر وب‌سايت‌هاي سازماني بي‌احساس و سرد هستند و فقط مجموعه‌اي از اطلاعات ارائه مي‌دهند، اما صفحه فرود نامه‌اي از يك انسان به انسان ديگر است. مطالب صفحه فرود را با اين ذهنيت بنويسيد. حتي اگر محصولتان بسيار فني است و آن را براي افراد فني تبليغ مي‌كنيد، يادتان باشد كه آن‌ها هم انسان هستند و نمي‌توانيد با يك وب‌سايت خسته‌كننده چيزي به آن‌ها بفروشيد.

 

7. يك قلاب احساسي در عنوان و پاراگراف اول بگنجانيد

فروش منطقي موثر است، اما بهره‌برداري از احساسات مشتري موثرتر است؛ به‌خصوص وقتي احساس واقعي آن‌ها نسبت به محصول و راهكارتان را درست ارزيابي كنيد. يك روش موثر ديگر براي توليد علاقه‌مندان از طريق صفحه فرود، تاكيد بر رايگان بودن اين محصول يا خدمت در عنوان و پاراگراف اول است.

 

8. مشكل خواننده را حل كنيد

با تبليغ احساسي كه مشكل افراد را بزرگ جلوه مي‌دهد يا پيشنهاد رايگان جذاب به آن‌ها ارائه مي‌دهد، توجه مخاطبان را جلب كنيد و سپس به آن‌ها نشان دهيد كه محصول يا اطلاعات شما چگونه مشكلشان را حل مي‌كند. مثلا بنويسيد: «اكنون يك راهكار بهتر، ساده‌تر و موثرتر براي حل مشكل ميزهاي لرزان رستوران‌ها وجود دارد كه شايد مشتريان را عصباني و تجربه آن‌ها از صرف غذا را خراب كند: اين شما و اين ابزار Table Shox كه كوچك‌ترين لرزش‌گير جهان است.»

 

براي به حداكثر رساندن نرخ تبديل، بايد بازديدكنندگان را متقاعد كنيد كه سريع‌ترين راه‌حل مشكلشان، انجام همان كاري است كه در صفحه فرود تبليغ شده است، نه گشت زدن در بقيه صفحات سايت. به همين دليل است كه من صفحات فرود بدون قابليت جستجو را ترجيح مي‌دهم؛ زيرا تنها گزينه خواننده، پاسخ دادن يا ندادن به درخواست شما است و هيچ لينكي به ساير صفحات جالب وجود ندارد كه حواسشان را از پيشنهاد اصلي پرت كند.

 

 

9. صفحه فرود را دقيق و به‌روز طراحي كنيد

هرچه تبليغ شما با وقايع و اخبار روز مرتبط‌تر باشد، نرخ پاسخ بيشتر خواهد بود. به‌خصوص هنگام فروش اطلاعات مالي و سرمايه‌گذاري يا فروش محصولات و خدمات در حوزه‌هايي با قوانين متغير، به اين اصل توجه كنيد. تبليغ صفحه فرود را مدام به‌روز كنيد تا بازتابي از شرايط، چالش‌ها و روندهاي فعلي كسب‌وكار و اقتصاد باشد و بازديدكنندگان بفهمند شركت شما از رويدادهاي صنعت خودآگاه است.

 

10. بر ضمانت بازگشت وجه تاكيد كنيد

اگر به مشتريان اجازه مي‌دهيد كه محصول را به‌طور مستقيم از صفحه فرودتان سفارش دهند، بايد ضمانت بازگشت وجه در صورت نارضايتي را هم به شكلي برجسته در صفحه،‌ نمايش دهيد. همه رقباي شما ضمانت‌هاي قوي براي بازگشت وجه مي‌دهند، پس شما هم بايد همين كار را انجام دهيد. اگر محصولتان خوب و تبليغتان واقعي باشد، نرخ بازگشت وجه در شركتتان به زير يك درصد خواهد رسيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.