6 مهارت كاربردي كه براي استخدام يك ديجيتال ماركتر مزيت محسوب مي‌شود!

امروزه ديجيتال ماركترها بايد مهارت‌هاي متنوعي داشته باشند تا بتوانند در كار خود پيشرفت كنند؛ هر روز شركت‌هاي زيادي به اين صنعت رو مي‌آورند و بازار كار اين رشته را داغ‌تر مي‌كنند. ديجيتال ماركتينگ شاخه‌هاي مختلفي دارد و يادگيري تخصصي هر كدام از آن‌ها بسيار خوب اما وقت‌گير است. از سوي ديگر هر روزه دوره‌هاي بسيار متنوعي برگزار مي‌شود و افراد زيادي به اين حوزه علاقمند مي‌شوند. افزايش تعداد ديجيتال ماركترها باعث مي‌شود كه شركت‌ها براي شروع همكاري با آن ها دچار ترديد شوند. به همين دليل داشتن مهارت‌هايي مانند شناخت رسانه‌هاي متفاوت، آشنايي با كانال‌هاي فروش، اطلاع از پيشرفت‌هاي تكنولوژي و …. باعث مي‌شود يك ديجيتال ماركتر درك بالاتري نسبت به بازار و كسب‌وكار داشته باشند. در مصاحبه‌اي كه با 15 عضو Young Entrepreneur Council (YEC) انجام شده است، از آن‌ها پرسيده شد يك ديجيتال ماركتر چه مهارت هايي بايد داشته باشد تا او را استخدام كنيد؟

 

پاسخ‌ها جالب توجه و به شرح زير بود:


تخصص در تبليغات آنلاين

آشنايي با پلتفرم‌هاي آنلاين و تبليغات در شبكه‌هاي اجتماعي يكي از مهارت‌هاي مهم براي هر ديجيتال ماركتري است. تسلط روي انواع تبليغات آنلاين مانند تبليغات CPC، CPC، CPV، CPA و…. نياز به آموزش، تجربه و تمرين دارد و به همين دليل ارزشمند است. اين روزها شبكه‌هاي اجتماعي نيز عضو جدايي ناپذير هر كسب‌وكاري هستند. اين آشنايي به تنهايي كافي نيست. طراحي كمپين خوب، هدف گذاري مناسب، برنامه‌ريزي، بودجه‌بندي، خلاقيت در اجراي كمپين‌ها، بررسي بازخوردها، توانايي تحليل فعاليت‌ها و كمپين‌ها، ارائه گزارش كاربردي و بهينه‌سازي اين فرايندها نيز بسيار با اهميت است. در حقيقت اين مديران به دنبال ديجيتال ماركترهايي هستند كه با زير و بم اين مباحث آشنايي داشته و به بهترين نحوه آن‌ها را از اوضاع جاري و آتي مطلع سازند.



دارا بودن مهارت فروش

داشتن مهارت‌هاي فروش براي هر آدمي در زندگي كابردي است. ديجيتال ماركترهاي زيادي به صورت پاره وقت، تمام وقت يا پروژه‌اي در شركت‌ها استخدام مي‌شوند. بررسي‌ها نشان داده است، افرادي كه داراي مهارت‌هاي فروش بهتري هستند، سريع‌تر مي‌توانند با افراد ديگر در داخل يا خارج سازمان ارتباط برقرار كنند. همچنين توانايي خلق موقعيت‌هاي بهتري را نيز با خارج از سازمان خواهند داشت. آشنا بودن با مهارت‌هاي فروش مي‌تواند براي هماهنگي با تيم فروش و نزديك شدن به هدف‌هاي مشترك نيز بسيار مفيد باشد همچنين باعث مي‌شود ارزش‌هاي خاص ارائه شده توسط كسب‌وكار را به خوبي شناخته و در ساير فعاليت‌هاي ديجيتال ماركتينگ استفاده كنند. اين مسئله نيز از نظر مديران تصميم گيرنده به عنوان يك مزيت جهت استخدام مطرح شده است.



داشتن تفكر هدفمند

خلاقيت، اشتياق و پويايي معمولاً در بين ماركترها و ديجيتال ماركترها زياد ديده مي‌شود. اين موضوع گاهي باعث مي‌شود واقعيت‌ها ناديده گرفته شوند. داشتن تفكر هدفمند براي يك ديجيتال ماركتر ضروري است زيرا با استفاده از آن مي‌تواند بهترين نتيجه را بگيرد.

تعريف فرايندهاي هدفدار و در نظر گرفتن KPIهاي منطقي و قابل دست‌يابي، باعث ايجاد اعتماد بين مديران و كاركنان مي‌شود. درك درست اهداف خرد و كلان و برنامه‌ريزي منطقي براي رسيدن به آن‌ها در ظاهر ساده به نظر مي‌رسد. داشتن تفكر هدفمند براي هدفگذاري و اجرا، آن اهداف حياتي است زيرا باعث افزايش تمركز همه نيروها مي‌شود.



توانايي نوشتن و داستان‌گويي

توليد محتوا يكي از پايه‌هاي فعاليت‌هاي ديجيتال ماركتينگ است. توانايي نوشتن كارا و مناسب مي‌تواند يكي از نقاط قوت هر ديجيتال‌ماركتري باشد. داشتن سبك خاص و داستان‌گويي يا Storytelling نيز يك مهارت بسيار كاربردي براي توليد است. ديجيتال ماركتر با اين كار، تلاش مي‌كند مشتريان ارتباط بهتري با برند برقرار كنند و اعتماد بيشتري كنند. توانايي بيان ساده باعث مي‌شود سرويس‌ها يا خدمات به بهترين شيوه به مشتريان معرفي شوند. تعامل با كاربران افزايش پيدا مي‌كند و باعث كم شدن ابهامات و پيچيدگي‌ها مي‌شود. توجه ديجيتال ماركتر به پرسونا و ويژگي‌هاي مخاطبان هدف در توليد محتوا بسيار مهم است. هدايت مخاطبان با يك شيوه روايت جذاب به سمت هدف‌هاي تعريف شده براي هر كسب‌وكاري مانند افزايش تعداد مخاطب يا افزايش فروش بسيار موثر است.


آشنايي با ابزارهاي گرافيكي

گرافيك و جنبه‌هاي بصري نقش بسيار زيادي در توليد محتوا و انتقال پيام به مخاطبان ايفا مي‌كنند. ديجيتال ماركترها براي فعاليت در شبكه‌هاي اجتماعي مثل ايستاگرام يا يوتيوب نياز به محتوا بصري مثل عكس و ويديو دارند. تحقيقات اخير HubSpot نشان مي‌دهد كه 43 درصد مخاطبان، ويديو را نسبت به محتواي ثابت ترجيح مي‌دهند. مخاطبان ارتباط بهتري با محتواي ويديويي برقرار مي‌كنند و عكس العمل و مشاركت بيشتري نيز دارند. البته ديجيتال ماركتر به تنهايي مسئول تهيه محتواي ويديويي يا عكس نيست و تيم گرافيك اين مسئوليت را برعهده دارند. اما آشنايي با ابزارهاي و نرم افزاهاي گرافيكي مانند Photoshop، Adobe Premiere Pro ، Adobe Illustrator، After Effects و …. مي‌تواند باعث افزايش خلاقيت و كارايي يك ديجيتال ماركتر شود. همچنين در استخدام به عنوان يك ديجيتال ماركتر يك مزيت محسوب مي‌شود.



آشنايي با تحليل داده‌ها

يكي بزرگ‌ترين مزاياي استفاده از ديجيتال ماركتينگ در كسب‌وكارها دستيابي به داده‌ها و اطلاعات با ارزش است. در دنياي ديجيتال با اعداد و ارقام بسياري مواجه هستيم. تحليل اين داده‌ها در بهبود عملكردي تمامي كارهاي انجام شده بسيار تاثيرگذار است و يكي از مراحل مهم در تمامي برنامه‌ريزي‌ها است. از اين رو آشنايي با ابزارهايي تحليل داده براي يك ديجيتال ماركتر يك مزيت محسوب مي‌شود. البته بسياري از شركت‌هاي بزرگ و معتبر، واحدهايي تحت عنوان BI (Business Intelligence) يا واحد هوش تجاري دارند كه اطلاعات داخلي و خارجي مربوط به سازمان را جمع آوري كرده و تبديل به داده‌هاي كاربردي و مورد نياز واحد ماركتينگ مي‌كنند. اما قدرت تحليل داده و بازاريابي داده محور براي هر ديجيتال ماركتري ضروري است و از اين طريق مي تواند عملكرد خود را سنجيده و گزارش‌هاي مناسب آماده كند. سنجش ميزان پيشرفت و اثربخشي كمپين‌هاي تبليغاتي نيز از طريق اين داده‌ها ممكن است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.