CTR چيست و راه هاي افزايش آن در تبليغات ويدئويي


فوتباليستي را تصور كنيد كه در يك ضدّ حمله‌ي سريع، با تعداد زيادي دريبل و حركات نمايشي توانسته است وارد هجده قدم بشود و لحظه‌ي رؤيايي برايش اتفاق افتاده است. حالا فقط او مانده و يك دروازه بان، بدون هيچ مدافع و بازيكن ديگري. اين وضعيت دقيقاً مشابه تبليغ كننده ايست كه با انتخاب درست بستر تبليغاتي و به كارگيري جديدترين روش‌ها، مخاطب را مجاب كرده است كه تبليغش را ببيند. تا لحظه‌ي زدن گل، چند حركت مهم ديگر باقي ست، چند حركت كه مي‌تواند تمام زحمات و هزينه‌ها را به بار بنشاند يا آن‌ها را از بين ببرد و اين چند حركت را با CTR اندازه‌گيري مي‌كنند.

نرخ كليك يا (CTR (Click Through Rate چيست؟

يكي از شاخص‌هايي كه در دنياي تبليغات امروز براي اندازه گيري ميزان تأثير يك تبليغ به كار مي‌گيرند شاخص CTR (Click-Through Rate) است. اين شاخص، تعداد كليك‌ها (بعد از تماشاي تبليغ براي استفاده از محصول و يا دانلود اپليكيشن و …) را نسبت به تعداد كل تبليغات ارائه شده به مخاطبان اندازه‌گيري مي‌كند. امروزه در ميان انواع تبليغات، ويدئوها داراي بيشترين CTR هستند.  شاخص CTR تعداد گل‌هايي را كه شما توانسته‌ايد در موقعيت تك به تك با دروازه بان بزنيد، نسبت به تمام تلاش‌هايتان براي زدن گل مي‌شمارد.

افزايش CTR براي تبليغات ويدئويي درون اپليكيشن هاي موبايل

در اين يادداشت مي‌خواهيم دو راه خيلي ساده‌ي افزايش CTR براي تبليغات ويدئويي درون اپليكيشن هاي موبايل را با شما مرور كنيم، در واقع مي‌خواهيم به شما كمك كنيم تا آن چند حركت مهم آخر را درست‌تر انجام دهيد و گلتان به ثمر بنشيند.

مطابق آمارها، آن دسته از تبليغات ويدئويي كه مي‌توانند از تصوير و نوشته كمال بهره را ببرند و كمترين استفاده را از صدا و المان‌هاي صوتي بكنند، تا 70 درصد CTR بيشتري داشته‌اند. به عبارت ديگر، اكثريت كاربران موبايل، گوشي تلفن همراهشان را در حالت بيصدا قرار مي‌دهند و ترجيح مي‌دهند ويدئوها را بدون نياز به شنيدن صدا تماشا كنند.

دومين راه افزايش CTR تبليغ شما، نشان دادن يك دستگاه موبايل در تبليغتان است! اين كار مي‌تواند CTR شما را تا 38 درصد افزايش دهد. اين يعني با انجام همين يك ترفند ساده شما مي‌توانيد مخاطبان بيشتري را قانع كنيد كه پس از تماشاي تبليغتان، از محصول شما استفاده كنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.