آگاهي از برند

ديجيتال ماركتينگ

آگاهي از برند

آگاهي از برند يعني مشتريان تا چه حد يك برند را مي‌شناسند يا قادر به يادآوري آن هستند. آگاهي از برند مي‌تواند به منزله يك نقشه راه براي مديريت تبليغات، مديريت برند، توسعه استراتژي و رفتار مصرف‌كننده‌ باشد. شناخت يك برند، پيش‌نياز خريد مشتريان است؛ در واقع، مشتريان بايد نسبت به محصولات و كيفيت برندها آگاهي داشته باشند تا بتوانند نياز خود را برطرف كنند. البته اهداف آگاهي از برند لزوما اين نيست كه مصرف‌كننده بايد يك نام تجاري خاص را بداند، بلكه بايد بتواند ويژگي‌هاي مختلفي را براي خريد به خاطر بياورد.

قبل از اجراي كمپين‌هاي آگاهي از برند، لازم است اهدافي كه قصد داريد با اجراي كمپين به آنها برسيد را به صورت دقيق مشخص كنيد. اين كار باعث مي‌شود محتواي مورد نياز،‌ كانال‌هاي ارتباطي و مخاطبين هدفتان مشخص شود. همچنين، اين كار به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد عملكرد كمپين خود و ميزان آگاهي از برندتان را به سادگي رصد و اندازه‌گيري كنيد. در پست بعدي كالج تپسل، درباره چگونگي اندازه‌گيري و سنجش آگاهي از برند صحبت مي‌كنيم.

 

در اين پست، تصميم داريم شما را با مفاهيم كلي مربوط به اهداف آگاهي از برند آشنا كنيم تا متوجه شويد كه در اين راه به چه چيزهايي نياز داريد و بتوانيد بهترين و مناسب‌ترين استراتژي را براي ايجاد كمپين آگاهي از برند خود از ميان روش‌هاي مختلف انتخاب كنيد.

اولين هدف كمپين آگاهي از برند: افزايش ترافيك وبسايت
اصلي‌ترين هدف از ايجاد كمپين آگاهي از برند، افزايش ترافيك وب‌سايت است. در حقيقت، شما قصد داريد با استفاده از اين روش، مخاطبان را به صفحه اصلي وب‌سايت، صفحه بلاگ يا صفحه محصولات و خدمات هدايت كنيد. اما اگر مردم اساسا برند شما را نشناسند يا راهي براي آشنايي با خدمات شما نداشته باشند، چگونه مي‌خواهيد اين كار را انجام دهيد؟

 

اينجا جايي است كه بحث آگاهي از برند اهميت پيدا مي‌كند. به عنوان مثال شما مي‌خواهيد يك كمپين همسان (نيتيو) راه‌اندازي كنيد. ابتدا بايد مخاطبي كه به مبحث مورد نظر شما علاقه دارد را شناسايي كرده و هدف قرار ‌دهيد. سپس، او را به ايجاد تعامل با موضوع ترغيب ‌كنيد و با استفاده از اين روش، براي وبسايت خود ترافيك جذب كنيد.

دومين هدف آگاهي از برند: تبليغ محصولات و خدمات
ممكن است افرادي كه در بخش فروش شركت فعاليت مي‌كنند، اهميت كمپين‌ها و اهداف آگاهي از برند را زير سوال ببرند. در اين مواقع، بهتر است به آن‌ها يادآوري كنيد كه اين كمپين‌ها در نهايت منجر به تبليغ محصولات و خدماتتان كمك شاياني خواهد كرد. آگاه‌سازي از برند يعني بالا بردن شناخت عمومي درباره يك برند. با انتخاب محتواي جذاب، كانال‌هاي تبليغاتي درست و استراتژي مناسب، مي‌توانيد محصولات و خدمات خود را در بهترين زمان، پيش چشم مخاطبان هدف قرار دهيد.


سومين هدف آگاهي از برند: بهبود اعتبار برند
امروزه با وجود شبكه‌هاي اجتماعي و سرعت بالاي تبادل اطلاعات و نظرات، كمپين‌هاي آگاهي از برند مي‌تواند به شما در بهبود اعتبار برندتان كمك كند. در واقع، مكالمات و نظرات آنلاين مردم درباره برند شما مي‌تواند به نفعتان تمام شود. از كمپين‌هاي آگاهي از برند براي به اشتراك گذاشتن اخبار مثبت و  فعاليت‌هاي جديد شركت، نقل قول‌هاي مثبت مشتريان و همچنين، اطلاع‌رساني به مصرف‌كنندگاني كه در ذهنشان تصور اشتباهي از برند تجاري شما دارند، استفاده كنيد. اين كار، باعث افزايش اعتبار برند شما نزد مردم مي‌شود و تصوير خوبي از برندتان را در خاطر مردم تداعي مي‌كند.

چهارمين هدف آگاهي از برند: رهبري بازار
براي مطرح كردن و شناساندن برند خود نيازي نيست هميشه راه‌هاي سخت را انتخاب كنيد، بلكه مي‌توانيد اهداف آسان اما طولاني‌مدت‌ را براي پايه‌گذاري برند خود به عنوان رهبر بازاري كه در آن فعاليت مي‌كنيد، انتخاب كنيد.
اگر از اين روش استفاده مي‌كنيد، بايد نام برند خود را به عنوان مرجع اطلاعات، ديدگاه‌ها و راه‌حل‌ مشكلات مردم به مخاطبان معرفي ‌كنيد. بنابراين، حتي اگر كساني هستند كه با برند و محصولات شما آشنايي ندارند، زماني كه در حال جستجوي اطلاعات و راه حل مشكلات خود و يا مشاوره در زمينه فعاليت شما هستند، با نام برند شما روبرو مي‌شوند. اين موضوع، باعث پيروزي شما در مقابل رقبا مي‌شود و در نتيجه، اين شما هستيد كه به مرور زمان به رهبر بازار تبديل مي‌شويد.

پنجمين هدف آگاهي از برند: افزايش خريد و تعداد ليدها (سرنخ‌)
آگاهي از برند، يك گام مهم و حياتي در دستيابي به اهداف بازاريابي عملكردي (performance marketing) است. براي هدايت مخاطبان به سمت تكميل يك فعاليت خاص، مثلا ثبت‌نام در خبرنامه، دانلود كردن يك كتاب الكترونيكي يا خريد يك محصول، از كمپين‌هاي آگاهي از برند استفاده كنيد.

 

فراموش نكنيد كه كمپين‌هاي آگاهي از برند، كاربردهاي طولاني‌مدتي دارند و هميشه جايي براي بهينه‌سازي و ارتقاي آن‌ها در جهت جذب مخاطبان در آينده و هدايت آنها به سمت بخش‌هاي پايين قيف بازاريابي (يعني خريد و بازگشت مجدد به برند شما) وجود دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.